Ko vēsta ekoloģiskie marķējumi uz kosmētikas produktiem?

Papētot sīkāk kosmētikas produktu etiķetes, nereti var ieraudzīt uz tām dažādus logo un marķējumus. Lielai daļai cilvēku ir skaidrs, ka šie marķējumi vēsta par kaut ko pozitīvu un jo vairāk šādu marķējumu, jo produkts ir ekoloģiskās, tīrāks, dabīgāks un produkta ražotājs ir sociāli atbildīgs. Tā ir tiesa, liela daļa šo marķējumu vēsta par konkrētā produkta atbilstību zināmiem ekoloģiskiem vai citiem standartiem, tomēr katrs marķējums ir atšķirīgs un tiek piešķirts produktam pēc citiem kritērijiem. Kot tad par kosmētikas produktiem īsti vēsta populārākie marķējumi?

Leaping Bunny
Leaping Bunny jeb lecošā truša simbolu var atrast uz ļoti daudziem kosmētikas produktiem, un kā jau ar noprast, tas liecina par to, ka produkts nav ticis testēts uz dzīvniekiem. Šis simbols nozīmē, ka nevienā produkta ražošanas cikla posmā, nav cietuši dzīvnieki. Tātad, ne produktu audzēšanas, ne ražošanas ne tirdzniecības posmos nevar tikt ļaunprātīgi izmantoti dzīvnieki. Ir vēl arī daudzi citi marķējumi, kas norāda uz to, ka ražošanas procesā produkti nav tikuši testēti uz dzīvniekiem, kā, piemēram, PETA marķējums Cruelty Free u.c.

Fairtrade
Fairtrade sertifikāts nozīmē to, ka konkrētais produkts ir ražots, pilnībā ievērojot cilvēktiesību un godīgas tirdzniecības principus. Pērkot produktus ar Fairtrade marķējumu jūs varat būt pilnībā drošs, ka visa produkta ražošanas ciklā, nav pārkāpti ētikas principi attiecībā uz darbaspēku. Pārsvarā produkti ar šo marķējumu ir ražoti attīstības valstīs, bet sertifikāts garantē, ka visi darbinieki, kas iesaistīti produkta tapšanā, sākot no izejvielu ražošanas un beidzot ar tirdzniecību, nav tikuši paverdzināti, ka viņiem tikuši nodrošināti pienācīgi darba apstākļi. Līdzīgi principi attiecas uz tādiem sertifikātiem kā FairWild un Fair for Life, kuri arī norāda uz to, ka produkta izejvielu ieguves un ražošanas procesā ievēroti ētika principi un šo produktu iepirkums noritējis godīgi.

Ecocret
Ecocret sertifikāts liecina par to, ka produkta ražošanā galvenokārt izmantoti dabīgi produkti. Lai saņemtu šo sertifikātu produktam jābūt brīvam no dažādām ķīmiskām vielām, kā, piemēram kaitīgajiem parabēniem, naftas pārstrādes produktiem, sintētiskām krāsvielām un smaržvielām utt. Tāpat arī šī sertifikāta saņēmējiem ir nepieciešamas izstrādāt efektīvu enerģijas taupīšanas plānu. Redzot Ecocret marķējumu uz kosmētikas produkta jūs varat būt pilnībā drošs, ka tas tiešām ir dabīgs kosmētikas produkts, kas nenodarīs kaitējumu veselībai. Līdzīgi principi ir arī marķējuma Certified Natural Cosmetics piešķiršanai.

Nordic Enviromental Label
Arī šo marķējumu noteikti būs pamanījuši daudzi. Parasti tas tiek dēvēts par Ziemeļu gulbi un tas ir sastopams ne vien uz kosmētikas produktiem, bet arī daudziem citiem produktiem. Kopā tas tiek piešķirts 65 dažādām produktu grupām un marķējums liecina par to, ka produkts kopumā ir no ekoloģiskā viedokļa laba izvēle. Tas nozīmē, ka visos produkta izstrādes posmos ievēroti ekoloģijas principi, kā, piemēram, efektīva resursu izmantošana, dabīgu produktu izmantošana, izvairīšanās no kaitīgām vielām utt.

Climatop
Climatop ir ekosertifikāts, kas liecina par to produkts ir klimatam draudzīgs, proti, tā ražošana nav veicinājusi vides piesārņojumu un lielu CO2 izmešu daudzumu, kas rada klimata izmaiņas. Klimata pārmaiņas ir viena no aktuālākajām vides problēmām šobrīd, tāpēc ir daudzas organizācijas, kas cīnās par kaitīgo izmešu un ekoloģiskās pēdas samazināšanu. Līdzīgi principi ir arī sertifikāta Carbon Reduction Label piešķiršanai, bet kopumā ir diezgan daudz marķējumu, kas liecina tieši par produkta ietekmi uz klimatu.

Šie, protams, nav vienīgie marķējumi, kurus varat atrast uz kosmētikas produktiem. Ja ekoloģiskie principi jums ir būtiski, tad noteikti pievērsiet uzmanību produktu ekomarķējumiem. Ja pamanāt kādu nezināmu marķējumu, sameklējiet informāciju par to, jo ne visi marķējumi patiešām liecina par oficiāliem sertifikātiem, ko piešķīrušas nopietnas organizācijas.