Pārtikas piedevas, kuras uzturā labāk nelietot

Visi labi apzinās, ka veselīgs uzturs ir ļoti svarīgs. Visu laiku tiek runāts par dažādām kaitīgām pārtikas piedevām, kas rada alerģijas, ādas slimības un pat onkoloģiskas vai citas nopietnas saslimšanas, taču to izmantošana pārtikas produktu ražošanā netiek ierobežota, jo tas ievērojami sadārdzinātu produktu cenas un paši patērētāji nepievērš pārāk lielu uzmanību tam, kas ir pārtikas produktu sastāvā. Daudzi paļaujas uz to, ka kaitīgo vielu izmatošana pārtikas produktu ražošanā tiek stingri kontrolēta un tās tiek pievienotas vien tādos daudzumos, kas nespēj negatīvi ietekmēt veselību, tomēr to lietošana ilgtermiņā var atstāt negatīvu iespaidu uz veselību. Šeit būs uzskaitītas dažas no pārtikas piedevām, ko noteikti nevajadzētu lietot uzturā.

1. Mākslīgās pārtikas krāsvielas
Pārtikas krāsvielas var nodarīt patiešām ļoti lielu kaitējumu veselībai. Šīs krāsvielas ir ļoti dažādas, līdz ar to, arī to ietekmes uz veselību ir visai atšķirīgas, tomēr gandrīz visas mākslīgās pārtikas krāsvielas var izraisīt alerģiskas reakcijas. Ja domājat, ka varat izvairīties no pārtikas krāsvielu lietošanas uzturā, nepērkot gāzētos, krāsainos dzērienus un konfektes spilgtās krāsās, jūs rūgti maldāties. Tās tiek pievienotas, piemēram, arī piena produktiem, gaļai, maizei un daudz kam citam. Tās tiek pievienotas pārtikai lai krāsa padarītu spilgtākas un izteiksmīgākas, ne tikai lai nokrāsotu produktus spilgtos toņos, tāpēc, lai izvairītos no šiem kaitīgajiem produktiem, ir jālasa produktu sastāvs, nevis jānovērtē to izskats.

2. Mākslīgie cukura aizvietotāji
Zinot to, cik kaitīgs ir cukurs, daudzi cilvēki mūsdienās izvēlas uzturā lietot mākslīgos cukura aizvietotājus, uzskatot, ka tādā veidā uzlabos savu veselību, taču patiesībā tā veselībai tiek nodarīts tikai vēl lielāks kaitējums. Ja patiešām vēlaties izvairīties no cukura lietošanas uzturā, izvēlieties dabīgos saldinātājus, kā, piemēram, medu. Mākslīgie saldinātāji var izjaukt vēdera iekšējo mikrofloru un radīt citas veselības problēmas. Arī šos saldinātāju ražošana nodara lielu kaitējumu dabai, jo satur dažādas spēcīgas ķimikālijas.

3. Mākslīgie konservanti
Vienas no vislielākajām indēm, ko lietojams uzturā ir dažādi mākslīgie konservanti. Pat daudzi dabīgie konservanti, kā, piemēram, sāls, nav labi veselībai, taču mākslīgie konservanti ir īpaši bīstami. Tie var izraisīt neiroloģiskus traucējumus, alerģijas un pat vēzi. Ja pārtikas produktu aprakstos atrodiet tādus vārdus vai apzīmējumus kā butilēta hidroksianizols (BHA), butilhidroksitoluols (BHT), terciārais butilhidrokvinons (TBHQ) un nātrija nitrīts, turieties no šiem produktiem pa gabalu. Šīs visas vielas ir ārkārtīgi indīgas un var nodarīt ļaunumu pat mazās devās. Arī to nonākšana dabā nav vēlama, tāpēc labāk šādiem produktiem veikalā metiet līkumu.

4. Transtaukskābes
Transtaukskābes lielos daudzumos ir sastopamas, piemēram, margarīnā un majonēzē, taču tās tiek plaši izmantotas arī daudzu citu produktu ražošanā. Daudzi pat neaizdomājas, ka transtaukskābes ir indīgas, jo sākumā tās pat tika pozicionētas kā veselīgāka alternatīva sviestam, taču tās ir kaitīgas pat ļoti mazās devās. Zinātnieki uzskata kā tieši transtaukskābju lietošana uzturā varētu būt galvenais iemesls tam, kāpēc arvien vairāk cilvēku mūsdienās cieš no paaugstināta holesterīna daudzuma asinīs un mirst no sirds un asinsvadu slimībām. Parasti šo vielu esamība pārtikas produktos tiek īpaši atzīmēta. Pievērsiet tam uzmanību un šādus produktus uzturā nelietojiet.

Kaitīgās vielas pārtikas produktos daudzi pieņem kā kaut ko pašu par sevi saprotamu. Visi zina, ka daudzu produktu sastāvā tās ir, taču nepievērš tam nekādu uzmanību, paļaujoties uz to, ka ja jau visi tos lietos, tad tie never nodarīt kaitējumu veselībai, taču tieši šīs vielas ir pamats mūsdienu izteiktākajām slimībām un veselības problēmām, tāpēc esiet uzmanīgi un pievērsiet uzmanību tam, ko ēdat.